2010. október 27., szerda

Amerikai palacsinta házi eperlekvárral

Kiskorú mostanában mindig palacsintát akar enni. Akármikor ha megkérdezem, hogy mit enne, palacsinta a válasz. De én már nem hiszek neki... a nagyanyja igen, még szombat reggel 6-kor is képes volt a kisunokának palacsintát sütni, persze Kiskorú alig evett belőle.
Én ilyen amerikai palacsintát szoktam neki sütni, mert a rendes palacsinta nem mindig sikerül.. ezt meg még nem rontottam el soha!
A receptet a Nők Lapja Cafe-n találtam, volt egy ilyen reggelizős cikk. Na, de jöjjön a recept!

Hozzávalók:
120 gramm liszt
1,5 dl tej
egy késhegynyi sütőpor
2 tojás

A tojások fehérjét külön tálba tesszük, kemény habbá verjük. A sárgájákat összekeverjük a liszttel, sütőporral, tejjel, én robotgéppel szoktam, úgy tuti nem lesz csomós. Majd hozzákeverjük a tojássárgájás masszához a fehérjét, és már süthetjük is. Nem szoktam olajat alá tenni, sima teflonos palacsintasütőben szoktam sütni.

És ami extra finommá teszi: belekanalazom a palacsintasütőbe, (méretet tetszőlegesen lehet választani, én inkább kisebbeket sütök, fél tenyérnyit) és lehet rá banánkarikákat tenni (nagyon vékonyra vágott banánt), vagy reszelt almát egy kis fahéjjal. Amíg az egyik oldala sül, a gyümölcsök szinte elmerülnek a tésztában, néha kicsit kanalazok még rá, hogy teljesen elfedje a gyümölcsöt, de néha hagyom, hogy látszanak. Majd megsütöm a másik felét is, teszek rá egy kis házi eperlekvárt és már ehetjük is!

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Ez mennyei volt! Megérte a reggeli habverés:)

    VálaszTörlés
  2. ...hát nekünk kicsit tojásízű lett....annyira nem finom...szerintem a fehérje felverést hanyagolni kéne, mert ez így inkább édes-lisztes-rántottára hajaz...

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom, hogy tojásízű lett. :( Próbáld meg esetleg akkor csak egy tojással.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...